Gerinctorna

Olyan célirányos edzésprogram, mely prevenciós jellegéből adódóan a gerincproblémák megelőzésére, egészségmegőrzésre szolgál. Az izületkímélő tréning révén elsősorban a civilizációs ártalmak okozta gerincbetegségeket tudjuk kivédeni. Ezeknek az okai többek között a mozgásszegény, ülő életmód; a túlsúly; a gerinc és a szalagrendszer strukturális elváltozásai; az egyoldalú terhelés; a hibás mozgásminta és a pszichikai túlterhelés.Olyan célirányos edzésprogram, mely prevenciós jellegéből adódóan a gerincproblémák megelőzésére, egészségmegőrzésre szolgál. Az izületkímélő tréning révén elsősorban a civilizációs ártalmak okozta gerincbetegségeket tudjuk kivédeni. Ezeknek az okai többek között a mozgásszegény, ülő életmód; a túlsúly; a gerinc és a szalagrendszer strukturális elváltozásai; az egyoldalú terhelés; a hibás mozgásminta és a pszichikai túlterhelés.

A gerincgimnasztika óra felépítése:
• 10-15 perces bemelegítés
• az óra központi részében levő gyakorlatok célja a rugózás, az elongáció, a mobilizáció és az erősítés
• 15 perc nyújtás, különös tekintettel a törzsizomzatra

Az alapos bemelegítéssel a szív- és érrendszert, valamint az aktív és passzív mozgatórendszert készítjük elő a terhelésre. A jól elvégzett bemelegítés az edzendő izmok nyújtásával zárul, így csökken az izom és az izületi sérülés veszélye a sportolás során. A rugózó mozgások révén erőteljesebb csontszerkezet alakul ki, mindemellett a finom ütődések elősegítik a porckorongok diffúz táplálását is. Az elongáció a gerinc körüli izmok nyújtását jelenti, ilyenkor a kisizületi felszíneket távolítjuk egymástól, amely rugalmasabb porckorongokat és szabadabb mozgást eredményez. A mobilizáló gyakorlatok az izületek ki- és bemozgatását végzik. A gerinc mozgató funkcióját erőltetjük, hiszen izületi kapcsolódásai nem merev, hanem mozgékony összeköttetést biztosítanak. Az óra erősítő szakaszában a gerincre közvetve és közvetlenül ható izmokat dolgoztatjuk, így a felületes és mély hátizmokat, hasizmokat és a végtagokat mozgató izmokat. A tudatos izomformálás és izomtömeg-növelés révén törekszünk a gerinc harmonikus egyensúlyát megteremteni.

A foglalkozásokon különös figyelmet fordítunk a helyes testtartás kialakítására, hiszen így kíméljük a gerinc izületeit és a porckorongokat. Megtanítjuk a vendégeket az egyes gyakorlatok korrekt kiinduló helyzeteire és azokra az alapszabályokra, melyeket a sportolás minden területén be kell tartani, hogy elkerüljük a későbbi sérüléseket, elváltozásokat. Felhívjuk a figyelmet a helytelen mozgásmintákra, így a kifeszített izületekre, a hírtelen, kapkodva végzett mozdulatokra és a különösen nagy ütődésekre.

Edző

BedoBea350

Bedő Beáta

Lassan 15 éve foglalkozom Keszthelyen és környékén aerobik, gerincgimnasztika, spinning és Kriston Intim Torna tréningek tartásával. Igyekszem óráimon a test egészével foglalkozni, így egy egységes szemléletet továbbadni vendégeimnek, hangsúlyozva a "mellékszerelőnek" hitt bemelegítés és nyújtás fontosságát. Nemtől és korosztálytól függetlenül erősítjük a törzset és a gáti izomzatot, mint a legfontosabb tartószerkezeteit testünknek. Óráimon felhívom a figyelmet a kerülendő mozdulatokra és szokásokra, valamint javítom a hibás, de rögzült mozdulatokat. A Keszthelyi Kilométerek futóverseny főszervezőjeként egy futóközösség megalapítása és egy színvonalas sportrendezvény létrehozása volt a célom. A BRI'S FORMA STUDIO-ban heti két alkalommal reggeli gerincgimnasztikát és hétvégi Kriston Intim Torna tanfolyamokat tartok, melyre szeretettel várom azokat, akik szeretnék mozgékonyságukat, kondíciójukat megtartani, vagy visszanyerni.Lassan 15 éve foglalkozom Keszthelyen és környékén aerobik, gerincgimnasztika, spinning és Kriston Intim Torna tréningek tartásával. Igyekszem óráimon a test egészével foglalkozni, így egy egységes szemléletet továbbadni vendégeimnek, hangsúlyozva a "mellékszerelőnek" hitt bemelegítés és nyújtás fontosságát. Nemtől és korosztálytól függetlenül erősítjük a törzset és a gáti izomzatot, mint a legfontosabb tartószerkezeteit testünknek. Óráimon felhívom a figyelmet a kerülendő mozdulatokra és szokásokra, valamint javítom a hibás, de rögzült mozdulatokat. A Keszthelyi Kilométerek futóverseny főszervezőjeként egy futóközösség megalapítása és egy színvonalas sportrendezvény létrehozása volt a célom. A BRI'S FORMA STUDIO-ban heti két alkalommal reggeli gerincgimnasztikát és hétvégi Kriston Intim Torna tanfolyamokat tartok, melyre szeretettel várom azokat, akik szeretnék mozgékonyságukat, kondíciójukat megtartani, vagy visszanyerni.

Szakmai végzettség:2002. - Kriston Intim Torna Tréner - Kriston Andrea, Budapest2002.
Preventív gerincgimnasztika edző - International Fitness and Aerobic Academy, Budapest

Elérhetőségeim:
Bedő Beáta
Tel.: 30/267 1236
www.bedobea.hu
bedobea@keszthelynet.hu

Event Hours(1)

  • Csütörtök

    08:00 am - 09:00 am

Mai események
  • Fitt FormaHétfő, 6:00 pm - 7:00 pm
Következő események
  • Fitt FormaHétfő, 18:00 - 19:00
  • KangooKedd, 19:30 - 20:30
  • KangooSzerda, 18:30 - 19:30
  • KangooPéntek, 08:00 - 09:00
  • Fitt FormaPéntek, 09:00 - 10:00
  • KangooSzombat, 08:45 - 09:45
­